Prvi luksuzni voz italijanske proizvodnje nazvan Dolce Vita Orient Express, počeo je da saobraća, a replika svetski poznatog voza ima za cilj da oživi glamur klasične verzije, kao i romantizovanog shvatanja italijanskog "slatkog života" (dolče vita), dok istovremeno promoviše "spori turizam".
Voz je prvi put krenuo 4. aprila iz Rima, prevozeći dobrostojeće putnike u srce italijanskog regiona Toskane, a voz, koji je takođe prošao kroz Firencu i Pizu, vratio se u Rim.
Ukusi toskanskih vinograda
Putovanje preko noći u vozu od Rima do Toskane nazvano je "ukusi toskanskih vinograda".

Prvo putovanje je bilo rasprodato u njemu je učestvovalo 38 putnika.
Taj plan puta je jedan od osam koji zajedno pokrivaju 14 italijanskih regiona, od Veneta i Ligurije na severu do Bazilikate i Sicilije na jugu.
Putovanja su takođe u potpunosti rezervisana za ostatak aprila i veći deo maja, a predviđene su posete Veneciji, Materu - gradu u Bazilikati koji je na listi Uneskoa, kao i Siciliji.
Tajna "skrivenog vagona" za privatne proslave
Jedan od najzanimljivijih detalja je "Secret Car" – privatni salon namenjen VIP putnicima, gde se mogu održavati degustacije, kokteli ili čak mali koncerti.

Na putovanju zakazanom za novembar, putnici mogu da istraže region Monferato u Pijemontu, dok degustiraju tartufe i piju vino.
Velika većina onih koji su do sada rezervisali putovanja su Amerikanci, a slede Evropljani i turisti sa Bliskog istoka.
U razmatranju su i nove rute koje bi mogle uključivati i Balkan, sa potencijalnim destinacijama poput Dubrovinika, Beograda ili Sofije – ali to je još u fazi ideje.
Inspiracija: "Dolce Vita" i Fellinijeva era
Ime Dolce Vita (što znači "slatki život") direktno aludira na kultni film Federika Fellinija iz 1960. godine, koji je simbolizovao raskoš i hedonizam Rima tokom 1960-ih. Voz je dizajniran da oslikuje tu hedonističku eleganciju, sa enterijerom koji podseća na Art Deco i Mid-Century Modern stilove.

Dizajnirala ga kuća koja radi za Pirelli i Ferrari
Enterijer vozova osmislila je italijanska dizajnerska kuća Dimorestudio, poznata po saradnji sa brendovima poput Pirelli i Ferrari. Kombinujući baršun, mermer, pozlaćene detalje i retro futurističke elemente, uspeli su da stvore atmosferu koja je istovremeno vintidž i savremena.

Luksuz košta
Cene karata kreću se od 3.000€ po osobi (za noćenje) do preko 20.000€ za Grand Suite na dužim rutama. Uključeno je sve – od šampanjca do privatnog batlera.
Poređenja radi, putovanje u jednom pravcu od Rima do Pize, standardnim italijanskim brzim vozom košta oko 45 evra, a jeftinije je ako se rezerviše.
Ali, na primer, u baru u vozu Dolce Vita Orient Express flaša proseka od 375 mililitara košta 12 evra.
Putnici mogu da očekuju fine italijanske specijalitete pod nadzorom Michelinovog šefa kuhinje Đankarla Perbelinija. Jelovnik prati sezonske sastojke, a vina su pažljivo odabrana iz najboljih italijanskih vinograda.

Nije isti kao original
Voz se sastoji od 12 renoviranih vagona koji su se nekada kretali italijanskim železničkim šinama 1960-ih i koji su imali 18 apartmana, 12 luksuznih kabina, bar, salon i restoran.
Iako se često poredi sa legendarnim Venice Simplon-Orient-Expressom, Dolce Vita Orient Express je potpuno nov projekat. Vozovi su renovirani retro italijanski železnički vagoni iz 1960-ih i 1970-ih, ali sa modernim sigurnosnim standardima.

Konačno, iako voz teži autentičnom retro iskustvu, putnici imaju pristup modernim pogodnostima – od besplatnog Wi-Fi-a do klima-uređaja i elektronskih zavesa.
Dakle, deco, volite li sporu vožnju...